AI Menadżer Zadań

Włącz swoją produktywność na 100%

Automatyzacja zarządzania zadaniami: Jak stworzyłem osobistego asystenta AI

Wyobraź sobie, że masz osobistego asystenta AI, który planuje Twój dzień, ustala priorytety, przypisuje zadania, a na koniec wynagradza Cię za osiągnięte cele. Brzmi motywująco? Cóż, zrobiłem to i w tym poście dowiesz się w jaki sposób wdrożyć go u siebie.

Dlaczego to ważne?

Brak umiejętności zarządzania czasem i priorytetami to zmora wielu z nas. Mimo dobrych chęci, prokrastynacja i chaotyczne działania często przejmują kontrolę. Zamiast systematycznie realizować zadania, odkładamy planowanie na później, co prowadzi do braku postępów i poczucia frustracji.

Troszkę o mnie

Jestem osobą, która gdy już zacznie coś robić, zawsze doprowadza sprawę do końca. Jednak kiedy nie miałem jasno określonych zadań do wykonania, często wpadałem w pułapkę prokrastynacji. Próbowałem różnych metod - od ręcznego zapisywania zadań w notesie po różne aplikacje do zarządzania czasem. Niestety, żadna z tych metod nie dawała mi pełnej satysfakcji i motywacji do systematycznego działania.

Rozwiązanie: Własna Automatyzacja z elementami grywalizacji

Postanowiłem więc stworzyć własne rozwiązanie, łączące automatyzację z elementami grywalizacji. Wykorzystałem do tego dwa narzędzia: make.com oraz Airtable. Oto jak to działa:

  1. Codzienny przydział zadań: Każdego ranka otrzymuję e-mail z przypisanymi na dany dzień zadaniami.

  2. Priorytetyzacja: Zadania są oznaczone kolorami w zależności od deadline'u i ważności.

  3. Centrum dowodzenia: Główna baza danych w Airtable, gdzie mogę śledzić postępy i zarządzać zadaniami.

  4. Wieczorne podsumowanie: Co wieczór otrzymuję raport z wykonanych zadań i postępów.

  5. System nagród: Za wykonane zadania zdobywam punkty doświadczenia (XP) i awansuję na wyższe poziomy. Jak w grze Diablo

To rozwiązanie nie tylko pomaga być bardziej zorganizowanym, ale także sprawia, że zarządzanie zadaniami staje się przyjemniejsze i bardziej angażujące.

W tym poście pokażę Ci, krok po kroku, jak stworzyć podobną automatyzację dla siebie. Niezależnie od tego, czy jesteś z IT, przedsiębiorcą, czy po prostu osobą szukającą sposobu na lepszą organizację czasu. ta automatyzacja może znacząco poprawić Twoją produktywność i satysfakcję z wykonywanych zadań.

UWAGA!

Ta automatyzacja może znacząco poprawić Twoją produktywność i satysfakcję z wykonywanych zadań. Wdrażasz ją na własną odpowiedzialność 🤠

Co jeżeli będzie Ci zbyt trudo wdrożyć samemu asystenta?

Ten post jest dla osób, które chcą same poświęcić czas na wdrożenie scenariuszy, które ściągnąć można tutaj. Scenariusze Organizera zawierają szczegółowe mapowanie każdego z modułów w make. W sytuacji, kiedy któreś zmienne nie zmapują się poprawnie lub będzie coś nie jasne, to szczegółowe mapowanie powinno pomóc. Co tydzień przez następne cztery tygodnie od momentu pojawienia się tego artykułu bedą ukazywały się filmy na YouTube, w których omawiam wszsytke cztery scenariusze automatyacji oraz pokazuję jak je wdrożyć.

WAŻNE: Na Youtube nie będzie omawiane, jak stworzyć baze w airtable. Jest to opisane bardzo dobrze w poście poniżej. Dokładnie tutaj.

Table of Contents

Tworzenie Bazy danych w Airtable

Po zalogowaniu się do www.airtable.com, utwórz nową bazę i wybierz “Start from Scratch”

Po poprawnym utworzeniu ukarzę się baza danych, wyglądająca, jak Excel ćwiczący kulturystykę. W górnym lewym rogu zmień nazwę z “Untitled Base”

Tabela ToDo

Tabela ToDo powinna zawierać kolumny o typach danych zgodnych z poniższą specyfikacją.

Nazwa Kolumny

Typ Kolumny

Dodatkowe opcje

Task Name

Single line text

Parent Task

Link to ToDo

Due Date

Date

Date format (European)

Priority

Single select

Option: Low,Medium,High

Revenue Priority 1-5 (Highest Better)

Single select

Option: 1, 2, 3, 4, 5

Satisfaction Level 1-5 (Highest - Higher satisfaction of performing Task)

Single select

Option: 1, 2, 3, 4, 5

Level of Difficulty 1-5 (Highest - Most difficult todo the Task)

Single select

Option: 1, 2, 3, 4, 5

Status

Single select

Option: Todo, In progress, Pause, Done, Reviewed

Task Source

Single select

Option: Home, Work, Other

Assignee

User

Default option: Twoje imię

Notes

Long text

Created at

Created time

Date format: European

Everyday task

Single select

Option: Yes, No; Default option: No

Gathered Points after completion

Number

Decimal places: 0 (1)

Comment from OpenAI

Long text

--

ID

Formula

Formula: RECORD_ID()

Teraz potrzebujemy stworzyć widoki, ale zanim do nich przejdziemy, to należy upewnić się, że nie ma pustych wpisów w świeżo powstałej tabeli.

Widoki

Widoki są bardzo istotne w funkcjonowaniu całej automatyzacji. Dlatego też należy je stworzyć w dokładnie taki sam sposób, jaki jest to przedstawione poniżej.

Widok

Filter

Typ

Todo

Where Status is Todo

Grid

In progress

Where Status is In progress

Grid

Done

Where Status is Done

Grid

Everyday tasks

Where Everyday task is Yes

Grid

Kanban

by Status

Kanban

Tabela Do It Today

Tabela ToDo powinna zawierać kolumny o typach danych zgodnych z poniższą specyfikacją.

Nazwa Kolumny

Typ Kolumny

Dodatkowe opcje

Date

Date

Date format: European; Default to Current date

Task Name

Single line text

Task ID

Single line text

Considered

Single select

Option: Yes, No; Default option: No

OpenAI Summary

Long text

ID

Formula

Formula: RECORD_ID()

Widoki

W tabeli "Do It Today" potrzebny jest tylko jeden dodatkowy widok, który należy utworzyć dokładnie w taki sposób, jak przedstawiono poniżej.

Widok

Filter

Typ

Considered? (No)

Where Considered is No

Grid

Podobnie jak w poprzedniej tabeli, należy usunąć “puste” trzy wpisy, które zostały utworzone podczas tworzenia tabeli.

Tabela Points

Tabela "Points" służy do przechowywania punktów przyznawanych za realizację zadań, które powinny być wykonane w ciągu dnia. Punkty są naliczane za dodawanie komentarzy informujących o postępach oraz za zakończenie zadań. Możliwe jest także naliczanie punktów ujemnych, które przyznawane są za niewykonywanie zadań, które powinny być realizowane codziennie, oraz za przekroczenie terminu realizacji.

Nazwa Kolumny

Typ Kolumny

Dodatkowe opcje

Date

Date

Date format: European; Default to Current date

Task ID

Single line text

Task Name

Long text

Task Notes

Long text

Summary Comment

Single line text

Points Assigned

Number

Decimal places: 0 (1)

Points Included

Single select

Option: Yes, No; Default option: No

ID

Formula

Formula: RECORD_ID()

Widoki

Ostatnim krokiem, który należy wykonać w tej tabeli, jest utworzenie widoków i skonfigurowanie odpowiednich filtrów. Utwórz trzy widoki w formie siatki (Grid) i włącz w nich następujące filtry:

Widok

Filter

Typ

Points Today

Where Date is today

Grid

Points Included (Yes)

Where Points Included is Yes

Grid

Points Included (No)

Where Points Included is No

Grid

Tabela Achievements

Czwartą i ostatnią tabelą jest tabela o nazwie Achievements. Stwórz tabelę wraz z odpowiednimi typami kolumn:

Nazwa Kolumny

Typ Kolumny

Dodatkowe opcje

Character Name

Single line text

Current XP

Number

Decimal places = 0 (1)

Current Level

Number

Decimal places = 0 (1)

Previous Level

Number

Decimal places = 0 (1)

XP of Next Level

Number

Decimal places = 0 (1)

Last Modified

Last modified time

Reward

Single select

Options: Yes, No, - 

Achievements Processed

Single select

Options: Yes, No; Default option: No

Status

Single select

Options: Current, Previous

ID

Formula

Widoki

Stwórz dwa widoki, które będą Gridem oraz włącz w nich poniżej opisane filtry.

Widok

Filter

Typ

Current

Where Status is Current

Grid

Previous

Where Status is Previous

Grid

Ważne jest, aby tabelę "Achievements" uzupełnić dokładnie w taki sam sposób, jak przedstawiono to na załączonym zdjęciu. Należy odwzorować zarówno strukturę tabeli, jak i zawartość w sposób zgodny z pokazanym przykładem, za wyjątkiem mojego imienia i nazwiska.

Tworzenie bazy danych zostało zakończone. Teraz przejdziemy do importowania automatyzacji do make.com i skonfigurujemy je zgodnie z dalszymi krokami.

Scenariusze Organizera

Organizer składa się z czterech automatyzacji, które pełnią kluczowe role w zarządzaniu zadaniami:

  1. Wybór zadań: Automatyzacja selekcjonuje zadania do wykonania.

  2. Przypisywanie zadań: Automatyzacja przypisuje wybrane zadania odpowiednim użytkownikom.

  3. Ocena postępów: Automatyzacja monitoruje postępy w realizacji zadań i przyznaje punkty.

  4. Nagradzanie: Automatyzacja ocenia osiągnięcia użytkowników, podsumowuje dzień i przyznaje nagrody za wykonane zadania.

System automatyzacji jest zaprojektowany z myślą o gamifikacji, co zwiększa motywację do wykonywania zadań. Dzięki odpowiedniej logice nagradzania i codziennemu podsumowaniu dnia, użytkownicy są bardziej zaangażowani i skłonni do aktywności.

Organizer : Task Assignment Processor 1.1

Wdrażanie tego scenariusza wiązać się będzie ze zdefiniowaniem struktury danych JSON. Strukturę oraz instrukcję, jak to zrobić znajdziesz tutaj

Cel automatyzacji

Scenariusz automatyzacji “Task Assignment Processor” ma na celu dynamiczne przypisywanie zadań przy użyciu Airtable do zarządzania zadaniami i OpenAI do podejmowania decyzji o priorytetach oraz komunikowania odpowiednich informacji.

  1. Pobieranie zadań
    Na początku automatyzacja pobiera zadania, które są obecnie przypisane, a także codzienne zadania, które muszą być wykonane. Na tej podstawie system określa, czy można przypisać nowe zadania — analizując, czy użytkownik nie ma już nadmiaru obowiązków, aby nie przeciążać go dodatkowymi zadaniami.

  2. Ocena liczby przypisanych zadań
    Jeżeli użytkownik ma wystarczająco dużo zadań w toku (np. 3 lub 4), system nie przypisuje nowych zadań. W przeciwnym wypadku, jeśli użytkownik ma mniej zadań, automatyzacja przechodzi do przypisania nowych zadań.

  3. Przypisanie nowych zadań
    Automatyzacja pobiera wszystkie zadania ze statusem TODO, przekształca je w stringi JSON i przesyła je do OpenAI. OpenAI analizuje te zadania na podstawie kilku kryteriów: priorytetu przychodów, poziomu trudności, poziomu satysfakcji użytkownika oraz terminu wykonania. Na tej podstawie decyduje, które zadania mają zostać przypisane.

  4. Decyzja OpenAI i przypisanie zadań
    Po otrzymaniu odpowiedzi od OpenAI, JSON jest przekształcany na listę zadań, które są przypisywane użytkownikowi. Ich status zostaje zmieniony na „in progress”, a zadania te są zapisywane w tabeli „DO IT TODAY”, aby automatyzacja mogła śledzić bieżące postępy użytkownika.

  5. Przegląd zadań w toku
    Wszystkie zadania „in progress” są ponownie analizowane, przekształcane w stringi JSON i wysyłane do OpenAI, które ponownie ocenia priorytety i generuje HTML z listą zadań na dzień dzisiejszy.

  6. Druga ścieżka automatyzacji
    Jeżeli użytkownik ma już przypisane zadania z poprzednich dni, automatyzacja wybiera alternatywną ścieżkę działania.
    W tej sytuacji asystent nie przypisuje nowych zadań, lecz analizuje te, które są już „in progress” i które zostały przypisane poprzedniego dnia. Pobiera zadania z tabeli TO DO oraz analizuje zadania codzienne, aby upewnić się, że te zadania są nadal aktualne. Zgodnie z regułami, asystent ma przypisać maksymalnie 3 zadania, pomijając zadania codzienne.
    W tej ścieżce zadania są ponownie przekazywane do OpenAI, który decyduje, które z nich mają największy priorytet, a następnie generuje odpowiednią odpowiedź HTML.

  7. Wysłanie podsumowania do użytkownika
    Na koniec OpenAI generuje wiadomość w formacie HTML, która zawiera szczegółowy raport o priorytetach zadań. Ten raport jest wysyłany e-mailem do użytkownika.

Szczegółowe mapowanie

Poniższe mapowanie przydatne będzie w szczególności w sytuacji, kiedy podczas implementacji z jakiegoś powodu zmienne nie bedą zmapowane. Ja sam. Przykładow, kiedy testowałem wdrażanie scenariusza “Organizer : Task Assignment Processor 1.1”, to nie zmapowały mi się dane w module 70, 126. Dlatego w razie problemów poniżej przedstawiam mapowanie Scenariusza numer 1:

  • ID 71: "Get All "In Progress" Tasks" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Fields: [Lista 16 pól, w tym "Task Name", "Due Date", "Priority" itd.]

    • Max Records: "10"

  • ID 74: Typ: Aggregator Pola:

    • Array: [Mapowanie wszystkich pól z modułu 71]

  • ID 73: "Get All "Everyday Tasks"" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Fields: [Lista 16 pól, identyczna jak w module 71]

    • Max Records: "10"

  • ID 75: Typ: Aggregator Pola:

    • Array: [Mapowanie wszystkich pól z modułu 73]

  • ID 76: "Number of Tasks" Typ: Set Variable Pola:

    • Name: "NumbverOfTasks"

    • Value: {{74.array[].__IMTLENGTH__ - 75.array[].__IMTLENGTH__}}

  • ID 72: "Number of Tasks To Assign" Typ: Set Variable Pola:

    • Name: "NumbverOfTasksToAssign"

    • Value: {{3 - 76.NumbverOfTasks}}

  • ID 81: Typ: Router [Rozgałęzienie na dwie ścieżki]

Ścieżka 1 - Wybierana w sytuacji, kiedy przynajmniej jedno zadanie powinny być przypisane przez asystenta:

  • ID 1: "Get All ToDo Tasks" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Fields: [Lista 16 pól, identyczna jak w poprzednich modułach Airtable]

    • Max Records: "99"

  • ID 45: Typ: Aggregator Pola:

    • Array: [Mapowanie wszystkich pól z modułu 1]

  • ID 46: Typ: Iterator Pola:

    • Array: {{45.array}}

  • ID 48: "Create JSON Strings of ToDo Tasks" Typ: JSON

    Należy zdefiniować, jak będzie wyglądać JSON. Zajrzyj tutaj, by dowiedzieć się w jaki sposób. Jeżeli został już on zdefiniowany, to należy tylko wybrać: “Task Manager ToDo Data 2”.

    Pola:

    • [Mapowanie pól z modułu 46 do struktury JSON]

    • Należy zdefiniować, jak będzie wyglądać JSON. Zajrzyj tutaj, by dowiedzieć się w jaki sposób.

  • ID 49: Typ: Aggregator Pola:

    • JSON: {{48.json}}

  • ID 54: "JSON String of All ToDo Tasks" Typ: Set Variable Pola:

    • Name: "JSONStringOfAllTasks"

    • Value: {{map(49.array; "json")}}

  • ID 51: "Make Decision which task ToDo Today" Typ: OpenAI GPT-3 Create Completion Pola:

    • Model: gpt-4

    • Temperature: 1

    • Max Tokens: 0

    • Messages:

      • System: [Długa wiadomość z instrukcjami]

      • User: "Choose only{{72.NumbverOfTasksToAssign}} tasks for today.\n\nTASKS: '''\n{{54.JSONStringOfAllTasks}}\n'''"

  • ID 67: "Create JSON from OpenAI response" Typ: Parse JSON Pola:

    • JSON: {{51.choices[].message.content}}

  • ID 69: Typ: Iterator Pola:

    • Array: {{67.tasks}}

  • ID 70: "Assign Tasks" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Record ID: {{69.ID}}

    • Status: "In progress"

    • Comment from OpenAI: {{69.Comment}}

  • ID 94: Typ: Aggregator Pola:

    • [Mapowanie wielu pól z poprzednich modułów]

  • ID 95: "Get All "in Progress" tasks" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Fields: [Lista 16 pól, identyczna jak w poprzednich modułach Airtable]

    • Max Records: "10"

  • ID 96: Typ: Aggregator Pola:

    • Array: [Mapowanie wszystkich pól z modułu 95]

  • ID 97: Typ: Iterator Pola:

    • Array: {{96.array}}

  • ID 98: "Create JSON Strings of "In Progress" Tasks" Typ: JSON

    Należy zdefiniować, jak będzie wyglądać JSON. Zajrzyj tutaj, by dowiedzieć się w jaki sposób. Jeżeli został już on zdefiniowany, to należy tylko wybrać: “Task Manager ToDo Data 2”.

    Pola:

    • [Mapowanie pól z modułu 97 do struktury JSON]

    • Należy zdefiniować, jak będzie wyglądać JSON. Zajrzyj tutaj, by dowiedzieć się w jaki sposób.

  • ID 99: Typ: Aggregator Pola:

    • JSON: {{98.json}}

  • ID 124: Typ: Iterator Pola:

    • Array: {{99.array}}

  • ID 125: "Change JSON String to JSON" Typ: Parse JSON Pola:

    • JSON: {{124.json}}

  • ID 126: "Remember which tasks are chosen" Typ: Airtable - Create Record Pola:

    • Task Name: {{125.Task Name}}

    • Task ID: {{125.ID}}

  • ID 127: Typ: Aggregator Pola:

    • [Mapowanie pól z modułu 126]

  • ID 100: "JSON String of All In Progress Tasks" Typ: Set Variable Pola:

    • Name: "allInProgressTasks"

    • Value: {{map(99.array; "json")}}

  • ID 101: "Tell User what to do" Typ: OpenAI GPT-3 Create Completion Pola:

    • Model: gpt-4

    • Temperature: 1

    • Max Tokens: 0

    • Messages:

      • System: [Długa wiadomość z instrukcjami]

      • User: {{100.allInProgressTasks}}

  • ID 102: "Send email to user" Typ: Send an Email Pola:

    • To: [a.mag****@gmail.com]

    • Subject: "🧑‍💻 Tasks for Today"

    • Content: {{101.choices[].message.content}}

    • Content Type: HTML

Ścieżka 2 - Wybierana w sytuacji, kiedy mamy przypisane zadania z poprzedniego dnia:

  • ID 90: Typ: Iterator Pola:

    • Array: {{74.array}}

  • ID 91: "Make JSON of All "In progress" tasks" Typ: JSON Pola:

    • [Mapowanie pól z modułu 90 do struktury JSON]

  • ID 92: Typ: Aggregator Pola:

    • JSON: {{91.json}}

  • ID 114: Typ: Iterator Pola:

    • Array: {{92.array}}

  • ID 119: "Change JSON String to JSON" Typ: Parse JSON Pola:

    • JSON: {{114.json}}

  • ID 118: "Remember in Do It Today Table" Typ: Airtable - Create Record Pola:

    • Task Name: {{119.Task Name}}

    • Task ID: {{119.ID}}

  • ID 128: Typ: Aggregator Pola:

    • [Brak konkretnych mapowań]

  • ID 93: "JSON String of All In Progress Tasks" Typ: Set Variable Pola:

    • Name: "allInProgressTasks"

    • Value: {{map(92.array; "json")}}

    • ID 84: "Tell User what to do" Typ: OpenAI GPT-3 Create Completion Pola:

      • Model: gpt-4

      • Temperature: 1

      • Max Tokens: 0

      • Messages:

        • System: [Długa wiadomość z instrukcjami]

        • User: {{93.allInProgressTasks}}

    • ID 83: "Send email to user" Typ: Send an Email Pola:

      • To: [a.mag****@gmail.com]

      • Subject: "🧑‍💻 Tasks for Today"

      • Content: {{84.choices[].message.content}}

      • Content Type: HTML

UWAGA: Jeżeli masz trudności z wdrożeniem, to podziel sie tym w komentarzch. Z pewnościa albo ja lub inni czytelnicy podzielą się rozwiązaniem

Organizer : Points 1.1

Wdrażanie tego scenariusza wiązać się będzie ze zdefiniowaniem struktury danych JSON. Strukturę oraz instrukcję, jak to zrobić znajdziesz tutaj

Należy zdefiniować, jak będzie wyglądać JSON. Zajrzyj tutaj, by dowiedzieć się w jaki sposób. Jeżeli został już on zdefiniowany, to należy tylko wybrać: “Task Manager ToDo Data 2”.

Cel automatyzacji

Automatyzacja "Organizer : Points 1.1" ma na celu automatyczne przyznawanie punktów za ukończone zadania, zapewniając, że cała wykonana praca jest odpowiednio doceniona i udokumentowana, nawet dla zadań wykonanych poza początkowym planem dnia.

  1. Pobieranie nieskorelowanych zadań Automatyzacja rozpoczyna się od pobrania zadań, którym nie zostały jeszcze przypisane punkty.

  2. Weryfikacja istnienia zadań System sprawdza, czy istnieją jakiekolwiek zadania do przetworzenia (całkowita liczba pakietów > 0). Jeśli nie ma zadań, automatyzacja kończy działanie.

  3. Pobieranie ukończonych zadań Jeśli istnieją zadania do przetworzenia, system pobiera wszystkie ukończone zadania.

  4. Podział ścieżek automatyzacji Automatyzacja dzieli się na dwie ścieżki w zależności od tego, czy istnieją nowo ukończone zadania: Ścieżka 1 (Brak nowo ukończonych zadań):

    • Pobiera pełne informacje o istniejących zadaniach

    • Pobiera komentarze dla każdego zadania

    • Łączy informacje o zadaniach i komentarze w jeden string JSON

    • Wysyła dane do OpenAI do analizy

    • Przetwarza odpowiedź OpenAI w celu przyznania punktów

    • Zapisuje przyznane punkty i odpowiedź do przyszłego wykorzystania

    Ścieżka 2 (Istnieją nowo ukończone zadania):

    • Sprawdza, czy ukończone zadania już istnieją w tabeli "DO IT TODAY"

    • Dodaje nowe ukończone zadania, których nie ma jeszcze w tabeli

    • Odświeża listę zadań, aby uwzględnić nowo dodane zadania

    • Następnie wykonuje te same kroki co w Ścieżce 1 dla przyznawania punktów i dokumentacji

  5. Analiza zadań przez OpenAI OpenAI analizuje ukończenie zadań i postęp, określając odpowiednią alokację punktów. Bierze pod uwagę informacje o zadaniach oraz komentarze dotyczące postępu.

  6. Zapis wyników System zapisuje przyznane punkty oraz analizę AI dla każdego zadania, tworząc kompletny rekord oceny pracy.

  7. Aktualizacja bazy danych Automatyzacja aktualizuje bazę danych Airtable, dodając nowe zadania i aktualizując informacje o punktach dla istniejących zadań.

Szczegółowe mapowanie

Poniższe mapowanie przydatne będzie w szczególności w sytuacji, kiedy podczas implementacji z jakiegoś powodu zmienne nie bedą zmapowane. Ja sam. Przykładow, kiedy testowałem wdrażanie scenariusza “Organizer : Points 1.1”, to nie zmapowały mi się dane w module xxx xxx. Dlatego w razie problemów poniżej przedstawiam mapowanie Scenariusza numer 2:

  • ID 1: "Get Tasks for which didn't get Points yet" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Do It Today

    • View: Considered? (No)

    • Fields: Date, Task Name, Task ID, Considered

    • Max Records: 99

  • ID 6: "Basic Aggregator" Typ: Tools - Aggregator Pola:

    • Agreguje dane z modułu 1

  • ID 102: "Get Done Tasks information" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: ToDo

    • View: Done

    • Fields: Task Name, Parent Task, Due Date, Priority, Revenue Priority 1-5 (Highest Better), Satisfaction Level 1-5 (Highest - Higher satisfaction of performing Task), Level of Difficulty 1-5 (Highest - Most difficult todo the Task), Status, Task Source, Assignee, Notes, Created at, ID, Everyday Task, Gathered Points after completion

    • Max Records: 99

  • ID 103: "Basic Aggregator" Typ: Tools - Aggregator Pola:

    • Agreguje dane z modułu 102

  • ID 104: "Basic Router" Typ: Flow Control - Router

Trasa 1 (jeśli nie ma skończonych zadań):

  • ID 78: "Basic Feeder" Typ: Tools - Iterator Pola:

    • Array: {{6.array}}

  • ID 77: "Get Full Information about task" Typ: Airtable - Get Record Pola:

    • Record ID: {{78.Task ID}}

    • Base: Task Manager

    • Table: ToDo

  • ID 79: "Basic Aggregator" Typ: Tools - Aggregator Pola:

    • Agreguje dane z modułu 77

  • ID 13: "Basic Feeder" Typ: Tools - Iterator Pola:

    • Array: {{79.array}}

  • ID 25: "Get Comments from Task" Typ: HTTP - Make a request Pola:

    • URL: https://api.airtable.com/v0/<twój base id>/<twój table id>/{{13.ID}}/comments

    • Method: GET

    • Headers:

      • Authorization: Bearer <twój airtable token>

  • ID 14: "Prepare JSON String for OpenAI" Typ: JSON - Create JSON

    Należy zdefiniować, jak będzie wyglądać JSON. Zajrzyj tutaj, by dowiedzieć się w jaki sposób. Jeżeli został już on zdefiniowany, to należy tylko wybrać: “Task Manager ToDo Data 2”.

    Pola:

    • ID: {{13.id}}

    • Notes: {{13.Notes}}

    • Status: {{13.Status}}

    • Comments: {{25.data}}

    • Deadline: {{13.Due Date}}

    • Task Name: {{13.Task Name}}

    • Created at: {{13.createdTime}}

    • Task Source: {{13.Task Source}}

    • Everyday Task: {{13.Everyday Task}}

  • ID 82: "Make decision about progress" Typ: OpenAI GPT-3 - Create Completion Pola:

    • Model: gpt-4o

    • Temperature: 1

    • Max Tokens: 0

    • Messages:

      • System: [długa wiadomość z instrukcjami]

      • User: {{14.json}}

  • ID 83: "Convert OpenAI's answer to JSON" Typ: JSON - Parse JSON Pola:

    • JSON string: {{82.choices[].message.content}}

  • ID 85: "Save Points from tasks" Typ: Airtable - Create Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Points

    • Task ID: {{83.Task ID}}

    • Task Name: {{83.Task Name}}

    • Points Assigned: {{83.Points Assigned}}

    • Task Notes: {{83.Task Notes}}

    • Summary Comment: {{83.Summary Comment}}

  • ID 100: "Save OpenAI's answer" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Record ID: {{13.id}}

    • Base: Task Manager

    • Table: Do It Today

    • OpenAI Summary: {{82.choices[].message.content}}

Trasa 2 (jeśli są zadania skończone):

  • ID 140: "Basic Feeder" Typ: Tools - Iterator Pola:

    • Array: {{103.array}}

  • ID 139: "Check if In "Do It Today" table Done tasks exist" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Do It Today

    • View: Considered? (No)

    • Fields: Date, Task Name, Task ID, Considered, ID, OpenAI Summary

    • Formula: {Task ID} = '{{140.id}}'

    • Max Records: 10

  • ID 143: "Add only those, which doesn't exist" Typ: Airtable - Create Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Do It Today

    • Task Name: {{140.Task Name}}

    • Task ID: {{140.id}}

  • ID 144: "Basic Aggregator" Typ: Tools - Aggregator Pola:

    • Agreguje dane z modułu 140

  • ID 145: "Get Tasks for which didn't get Points yet" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Do It Today

    • View: Considered? (No)

    • Fields: Date, Task Name, Task ID, Considered

    • Max Records: 99

  • ID 146: "Basic Aggregator" Typ: Tools - Aggregator Pola:

    • Agreguje dane z modułu 145

  • ID 147: "Basic Feeder" Typ: Tools - Iterator Pola:

    • Array: {{146.array}}

  • ID 148: "Get Full Information about task" Typ: Airtable - Get Record Pola:

    • Record ID: {{147.Task ID}}

    • Base: Task Manager

    • Table: ToDo

  • ID 149: "Basic Aggregator" Typ: Tools - Aggregator Pola:

    • Agreguje dane z modułu 148

  • ID 150: "Basic Feeder" Typ: Tools - Iterator Pola:

    • Array: {{149.array}}

  • ID 151: "Get Comments from Task" Typ: HTTP - Make a request Pola:

    • URL: https://api.airtable.com/v0/<twój base id>/<twój table id>//comments

    • Method: GET

    • Headers:

      • Authorization: Bearer <twój airtable token>

  • ID 152: "Prepare JSON String for OpenAI" Typ: JSON - Create JSON

    Należy zdefiniować, jak będzie wyglądać JSON. Zajrzyj tutaj, by dowiedzieć się w jaki sposób. Jeżeli został on już zdefiniowany, to należy tylko wybrać: “Task Manager ToDo Data 2”

    Pola:

    • ID: {{150.id}}

    • Notes: {{150.Notes}}

    • Status: {{150.Status}}

    • Comments: {{151.data}}

    • Deadline: {{150.Due Date}}

    • Task Name: {{150.Task Name}}

    • Created at: {{150.createdTime}}

    • Task Source: {{150.Task Source}}

    • Everyday Task: {{150.Everyday Task}}

  • ID 153: "Make decision about progress" Typ: OpenAI GPT-3 - Create Completion Pola:

    • Model: gpt-4o

    • Temperature: 1

    • Max Tokens: 0

    • Messages:

      • System: [długa wiadomość z instrukcjami]

      • User: {{152.json}}

  • ID 154: "Convert OpenAI's answer to JSON" Typ: JSON - Parse JSON Pola:

    • JSON string: {{153.choices[].message.content}}

  • ID 155: "Save Points from tasks" Typ: Airtable - Create Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Points

    • Task ID: {{154.Task ID}}

    • Task Name: {{154.Task Name}}

    • Points Assigned: {{154.Points Assigned}}

    • Task Notes: {{154.Task Notes}}

    • Summary Comment: {{154.Summary Comment}}

  • ID 156: "Save OpenAI's answer" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Record ID: {{150.id}}

    • Base: Task Manager

    • Table: Do It Today

    • OpenAI Summary: {{153.choices[].message.content}}

Organizer : Achievements 1.3

Cel automatyzacji

Automatyzacja "Scenariusz numer 3" ma na celu efektywne zarządzanie punktami doświadczenia (XP) i poziomami postaci w systemie opartym na Airtable. Scenariusz ten obsługuje różne sytuacje, w tym przyznawanie nowych punktów, awanse na wyższe poziomy oraz potencjalne obniżenia poziomów.

Kluczowe etapy automatyzacji:

  1. Pobieranie niezaliczonych zadań

    • Scenariusz rozpoczyna się od pobrania wszystkich zadań, których punkty nie zostały jeszcze policzone.

    • System sprawdza, czy istnieją takie zadania do przetworzenia.

  2. Sumowanie punktów

    • Jeśli istnieją zadania do przetworzenia, system sumuje punkty za te zadania.

  3. Aktualizacja danych postaci

    • Pobierane są aktualne osiągnięcia postaci z tabeli Achievements w Airtable.

    • System oblicza nowe doświadczenie, dodając zsumowane punkty do obecnego XP postaci.

  4. Analiza awansu

    • Sprawdzane jest, czy suma nowych XP kwalifikuje postać do awansu na wyższy poziom.

  5. Ścieżki automatyzacji Scenariusz dzieli się na trzy główne ścieżki: a) Awans na wyższy poziom:

    • OpenAI analizuje progres i określa nowy poziom postaci.

    • Obliczane jest XP wymagane do następnego poziomu.

    • Aktualizowane są wartości w tabeli Achievements (obecne i poprzednie).

    b) Obniżenie poziomu lub XP:

    • OpenAI podejmuje decyzję o nowym poziomie postaci.

    • System aktualizuje dane w tabeli Achievements, uwzględniając obniżenie poziomu lub XP.

    c) Brak zmiany poziomu:

    • Aktualizowane są tylko wartości XP, bez zmiany poziomu.

  6. Oznaczanie przetworzonych zadań

    • Niezależnie od wybranej ścieżki, wszystkie przetworzone zadania są oznaczane jako policzone w tabeli Points.

  7. Obsługa braku zadań

    • Jeśli nie ma zadań do przetworzenia, scenariusz aktualizuje odpowiednie kolumny w tabeli Achievements.

  8. Aktualizacja nagród i statusu przetwarzania

    • W zależności od rezultatu (awans, obniżenie, brak zmiany), aktualizowane są kolumny Reward i Achievement Processed.

Podsumowanie Automatyzacja "Scenariusz numer 3" zapewnia kompleksowe zarządzanie systemem doświadczenia i poziomów, obsługując różne scenariusze i utrzymując spójność danych w Airtable. Dzięki integracji z OpenAI, system może podejmować inteligentne decyzje dotyczące awansów i obniżeń poziomów, zapewniając dynamiczne i sprawiedliwe śledzenie naszych postępów.

Szczegółowe mapowanie

  • ID 1: "Get tasks with uncounted points" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Base: Task Manager

    • View: Points Included (No)

    • Table: Points

    • Fields: Date, Task ID, Task Name, Task Notes, Summary Comment, Points Assigned, Points Included, ID

    • Max Records: 99

  • ID 7: "Array aggregator" Typ: Basic Aggregator Pola:

    • ID: {{1.ID}}

    • Task ID: {{1.Task ID}}

    • Points Assigned: {{1.Points Assigned}}

  • ID 9: "Sum of Points" Typ: Set Variable Pola:

    • Name: sum points

    • Value: {{sum(map(7.array; "Points Assigned"))}}

  • ID 13: "Get Current Achievements of Character" Typ: Airtable - Get Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Points

    • ID: rec8XR62vOs50l1ps

  • ID 29: "Sum New XP" Typ: Set Variable Pola:

    • Name: Sum New XP

    • Value: {{9.sum points + 13.Current XP}}

  • ID 15: "Router" Typ: Router Opis: Rozdziela przepływ na dwie ścieżki: "Next Level" i "The Same Level or Level Downgrade"

Ścieżka "Next Level":

  • ID 36: "At what Level User should be?" Typ: OpenAI GPT-3 Create Completion Pola:

    • Model: gpt-4o

    • Temperature: 1

    • Max Tokens: 0

    • Messages:

      • System: [długa wiadomość z instrukcjami dotyczącymi poziomów i nagród]

      • User: What will be level for XP:{{29.Sum New XP}}. Answer please in JSON with no additional comment and without "```json"

  • ID 37: "Parse JSON" Typ: Parse JSON Pola:

    • JSON string: {{36.choices[].message.content}}

  • ID 39: "Next Level XP Variable" Typ: Set Variable Pola:

    • Name: Next Level XP Variable

    • Value: {{37.xp_end + 1}}

  • ID 58: "Update Achievements (Previous)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Achievements

    • ID: recR9UTlZdGV8fryG

    • Record:

      • Character Name: {{13.Character Name}}

      • Current XP: {{13.Current XP}}

      • Current Level: {{13.Current Level}}

      • Previous Level: {{13.Previous Level}}

      • XP of Next Level: {{13.Previous Level}}

      • Rewarded: "Yes"

      • Achievements Processed: "Yes"

  • ID 38: "Update Achievements (Current)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Achievements

    • ID: {{13.id}}

    • Record:

      • Achievements Processed: "Yes"

      • XP of Next Level: {{39.Next Level XP Variable}}

      • Rewarded: "Yes"

      • Current Level: {{37.level}}

      • Current XP: {{13.Current XP + 9.sum points}}

      • Previous Level: {{13.Current Level}}

  • ID 22: "Iterator" Typ: Basic Feeder Pola:

    • Array: {{7.array}}

  • ID 23: "Points# Points Included = (Yes)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Points

    • ID: {{22.ID}}

    • Record:

      • Points Included: "Yes"

Ścieżka "The Same Level or Level Downgrade":

  • ID 40: "Router" Typ: Router Opis: Rozdziela przepływ na trzy ścieżki: "Downgrade Decision", "No Downgrade needed", i "Points to be added only"

Ścieżka "Downgrade Decision":

  • ID 46: "At what Level User should be?" Typ: OpenAI GPT-3 Create Completion Pola:

    • Model: gpt-4o

    • Temperature: 1

    • Max Tokens: 0

    • Messages:

      • System: [długa wiadomość z instrukcjami dotyczącymi poziomów i nagród]

      • User: What will be level for XP:{{29.Sum New XP}}. Answer please in JSON with no additional comment and without "```json"

  • ID 47: "Parse JSON" Typ: Parse JSON Pola:

    • JSON string: {{46.choices[].message.content}}

  • ID 54: "Router" Typ: Router Opis: Rozdziela przepływ na dwie ścieżki: "Level Need to be Downgraded" i "No Downgrade needed"

Ścieżka "Level Need to be Downgraded":

  • ID 50: "Downgrade Level XP Variable" Typ: Set Variable Pola:

    • Name: Next Level XP Variable

    • Value: {{47.xp_end + 1}}

  • ID 59: "Update Achievements (Previous)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Achievements

    • ID: recR9UTlZdGV8fryG

    • Record:

      • Character Name: {{13.Character Name}}

      • Current XP: {{13.Current XP}}

      • Current Level: {{13.Current Level}}

      • Previous Level: {{13.Previous Level}}

      • XP of Next Level: {{13.Previous Level}}

      • Rewarded: "Downgraded"

      • Achievements Processed: "Yes"

  • ID 49: "Update Achievements (Current)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Achievements

    • ID: {{13.id}}

    • Record:

      • Achievements Processed: "Yes"

      • XP of Next Level: {{50.Next Level XP Variable}}

      • Rewarded: "Downgraded"

      • Current Level: {{47.level}}

      • Current XP: {{13.Current XP + 9.sum points}}

      • Previous Level: {{13.Current Level}}

  • ID 51: "Iterator" Typ: Basic Feeder Pola:

    • Array: {{7.array}}

  • ID 52: "Points# Points Included = (Yes)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Points

    • ID: {{51.ID}}

    • Record:

      • Points Included: "Yes"

Ścieżka "No Downgrade needed":

  • ID 60: "Update Achievements (Previous)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Achievements

    • ID: recR9UTlZdGV8fryG

    • Record:

      • Character Name: {{13.Character Name}}

      • Current XP: {{13.Current XP}}

      • Current Level: {{13.Current Level}}

      • Previous Level: {{13.Previous Level}}

      • XP of Next Level: {{13.Previous Level}}

      • Rewarded: "Downgraded"

      • Achievements Processed: "Yes"

  • ID 57: "Update Achievements (Current)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Achievements

    • ID: {{13.id}}

    • Record:

      • Achievements Processed: "Yes"

      • Rewarded: "Downgraded"

      • Current XP: {{29.Sum New XP}}

  • ID 55: "Iterator" Typ: Basic Feeder Pola:

    • Array: {{7.array}}

  • ID 56: "Points# Points Included = (Yes)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Points

    • ID: {{55.ID}}

    • Record:

      • Points Included: "Yes"

Ścieżka "Points to be added only":

  • ID 63: "Update Achievements (Previous)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Achievements

    • ID: recR9UTlZdGV8fryG

    • Record:

      • Character Name: {{13.Character Name}}

      • Current XP: {{13.Current XP}}

      • Current Level: {{13.Current Level}}

      • Previous Level: {{13.Previous Level}}

      • XP of Next Level: {{13.Previous Level}}

      • Rewarded: "Yes"

      • Achievements Processed: "Yes"

  • ID 64: "Update Achievements (Current)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Achievements

    • ID: {{13.id}}

    • Record:

      • Achievements Processed: "Yes"

      • Rewarded: "Yes"

      • Current XP: {{13.Current XP + 9.sum points}}

  • ID 42: "Iterator" Typ: Basic Feeder Pola:

    • Array: {{7.array}}

  • ID 43: "Points# Points Included = (Yes)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Points

    • ID: {{42.ID}}

    • Record:

      • Points Included: "Yes"

Ścieżka "No Points to be added":

  • ID 61: "Update Achievements (Previous)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Achievements

    • ID: recR9UTlZdGV8fryG

    • Record:

      • Achievements Processed: "Yes"

      • Rewarded: "No"

  • ID 62: "Update Achievements (Current)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Achievements

    • ID: rec8XR62vOs50l1ps

    • Record:

      • Achievements Processed: "Yes"

      • Rewarded: "No"

  • ID 65: "Iterator" Typ: Basic Feeder Pola:

    • Array: {{7.array}}

  • ID 66: "Points# Points Included = (Yes)" Typ: Airtable - Update Record Pola:

    • Base: Task Manager

    • Table: Points

    • ID: {{65.ID}}

    • Record:

      • Points Included: "Yes"

Organizer : Evening Summary and Achievements Processor 2.2

Cel automatyzacji

Automatyzacja "Scenariusz numer 4" ma na celu kompleksowe podsumowanie dziennych aktywności, ocenę postępów i generowanie spersonalizowanej wiadomości e-mail z analizą wykonanych zadań. Scenariusz ten integruje dane z różnych tabel Airtable, analizuje je przy pomocy OpenAI i podejmuje decyzje o nagrodach lub konsekwencjach dla użytkownika.

Kluczowe etapy automatyzacji:

  1. Pobieranie danych

    • Scenariusz rozpoczyna się od pobrania wszystkich danych z tabeli Achievements w Airtable.

    • Pobierane są również podsumowania wygenerowane przez OpenAI w poprzednich scenariuszach z tabeli "Do It Today".

  2. Konsolidacja podsumowań

    • System zbiera wszystkie podsumowania i zapisuje je do jednej zmiennej.

  3. Weryfikacja aktywności

    • Automatyzacja sprawdza, czy istnieje przynajmniej jedno zadanie w tabeli "Do It Today". Jest to warunek konieczny do kontynuacji procesu.

  4. Aktualizacja statusów zadań

    • Pobierane są wszystkie zadania ze statusem "Done" z tabeli "To Do".

    • Status tych zadań jest zmieniany z "Done" na "Review", co oznacza, że zostały one przejrzane przez asystenta.

  5. Przetwarzanie dziennych zadań

    • System pobiera wszystkie zadania przypisane na dany dzień z tabeli "Do It Today".

    • Zadania te są oznaczane jako wykonane poprzez zmianę statusu "Considered" z "No" na "Yes".

  6. Analiza postępów Scenariusz dzieli się na trzy główne ścieżki: a) Pozytywny progres:

    • OpenAI analizuje wykonane zadania i ocenia je pozytywnie.

    b) Brak progresu:

    • System nie uwzględnia nagradzania, ale nadal dokonuje oceny.

    c) Obniżenie poziomu lub XP:

    • OpenAI otrzymuje informację o konieczności downgrade'u i odpowiednio dostosowuje swoją analizę.

  7. Resetowanie statusów

    • W tabeli Achievements, kolumny "Reward" i "Achievements Processed" są resetowane.

    • "Achievements Processed" zmienia się z "Yes" na "No".

    • "Reward" jest resetowany do stanu początkowego.

  8. Analiza OpenAI i generowanie raportu

    • OpenAI analizuje wszystkie zebrane dane i zadania wykonane w ciągu dnia.

    • Generowany jest spersonalizowany raport w formacie HTML, który będzie użyty w wiadomości e-mail.

  9. Wysyłka e-maila

    • System generuje i wysyła e-mail zawierający szczegółową analizę dnia, wykorzystując raport HTML stworzony przez OpenAI.

Podsumowanie: Automatyzacja "Scenariusz numer 4" zapewnia kompleksowe podsumowanie dziennych aktywności użytkownika, łącząc dane z różnych źródeł, analizując je przy pomocy sztucznej inteligencji i dostarczając spersonalizowaną ocenę. Dzięki temu użytkownik otrzymuje codzienną, szczegółową informację zwrotną na temat swoich postępów, co może znacząco wpłynąć na motywację i efektywność w realizacji celów.

Szczegółowe mapowanie

  • ID 191: "Get status of Achievements (Previous)" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Fields: Character Name, Current XP, Current Level, Previous Level, XP of Next Level, ID, Last Modified, Reward, Achievements Processed, Status

  • ID 192: "JSON String of [98]" Typ: JSON - Create JSON Pola:

    • ID: {{191.ID}}

    • Rewarded: {{191.Rewarded}}

    • Current XP: {{191.Current XP}}

    • Current Level: {{191.Current Level}}

    • Last Modified: {{191.Last Modified}}

    • Character Name: {{191.Character Name}}

    • Previous Level: {{191.Previous Level}}

    • XP of Next Level: {{191.XP of Next Level}}

    • Achievements Processed: {{191.Achievements Processed}}

  • ID 193: "Get status of Achievements (Current)" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Fields: Character Name, Current XP, Current Level, Previous Level, XP of Next Level, ID, Last Modified, Reward, Achievements Processed, Status

  • ID 194: "JSON String of [103]" Typ: JSON - Create JSON Pola:

    • ID: {{193.ID}}

    • Rewarded: {{193.Rewarded}}

    • Current XP: {{193.Current XP}}

    • Current Level: {{193.Current Level}}

    • Last Modified: {{193.Last Modified}}

    • Character Name: {{193.Character Name}}

    • Previous Level: {{193.Previous Level}}

    • XP of Next Level: {{193.XP of Next Level}}

    • Achievements Processed: {{193.Achievements Processed}}

  • ID 195: "Get OpenAI Summary from "Do It Today" table" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Fields: OpenAI Summary

  • ID 196: Text Aggregator Pola:

    • Value: {{195.OpenAI Summary}}

  • ID 197: Router Typ: Router

  • ID 203: "Get Done Tasks list" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Fields: Task Name, Status

  • ID 204: "Mark task as Reviewed" Typ: Airtable - Update Records Pola:

    • ID: {{203.id}}

    • Status: "Reviewed"

  • ID 205: Basic Aggregator

  • ID 206: "Get from " Do It Today" : Considered : No" Typ: Airtable - Search Records Pola:

    • Fields: Task ID, ID

  • ID 207: ""Do It Today" : Considered : Yes" Typ: Airtable - Update Records Pola:

    • ID: {{206.id}}

    • Considered: "Yes"

  • ID 232: Basic Aggregator

  • ID 198: Router Typ: Router

Trasa 1.1: Jeśli jest progress

  • ID 201: "Update Current Achievement" Typ: Airtable - Update Records Pola:

    • ID: rec8XR62vOs50l1ps

    • Achievements Processed: "No"

  • ID 202: "Update Previous Achievement" Typ: Airtable - Update Records Pola:

    • ID: recR9UTlZdGV8fryG

    • Achievements Processed: "No"

  • ID 230: OpenAI GPT-3 Create Completion Pola:

    • Model: gpt-4o

    • Temperature: 1

    • Max Tokens: 0

    • Messages:

      • System: [długa wiadomość z instrukcjami dotyczącymi generowania podsumowania dziennego]

      • User: TASKS: '''{{196.text}}''' ACHIEVEMENTS: """PREVIOUS:'''{{192.json}}''' CURRENT:'''{{194.json}}'''"""

  • ID 231: "Send Email" Typ: Email - Send Email Pola:

    • To: tw**@gmail.com

    • Subject: 🧑‍💻 Tasks for you Today - Summary

    • Content Type: HTML

    • HTML Content: {{230.choices[].message.content}}

Trasa 1.2: Jeśli obniżany jest XP lub/i Level

  • ID 210: "Update Current Achievement" Typ: Airtable - Update Records Pola:

    • ID: rec8XR62vOs50l1ps

    • Achievements Processed: "No"

  • ID 211: "Update Previous Achievement" Typ: Airtable - Update Records Pola:

    • ID: recR9UTlZdGV8fryG

    • Achievements Processed: "No"

  • ID 228: OpenAI GPT-3 Create Completion Pola:

    • Model: gpt-4o

    • Temperature: 1

    • Max Tokens: 0

    • Messages:

      • System: [długa wiadomość z instrukcjami dotyczącymi generowania podsumowania dziennego z uwzględnieniem downgrade'u]

      • User: TASKS: '''{{196.text}}''' Downgraded ACHIEVEMENTS: """PREVIOUS:'''{{192.json}}''' CURRENT:'''{{194.json}}'''"""

  • ID 229: "Send Email" Typ: Email - Send Email Pola:

    • To: tw**@gmail.com

    • Subject: 🧑‍💻 Tasks for you Today - Summary

    • Content Type: HTML

    • HTML Content: {{228.choices[].message.content}}

Trasa 1.3: Jeśli nie ma progresu

  • ID 219: "Update Current Achievement" Typ: Airtable - Update Records Pola:

    • ID: rec8XR62vOs50l1ps

    • Achievements Processed: "No"

  • ID 220: "Update Previous Achievement" Typ: Airtable - Update Records Pola:

    • ID: recR9UTlZdGV8fryG

    • Achievements Processed: "No"

  • ID 226: OpenAI GPT-3 Create Completion Pola:

    • Model: gpt-4o

    • Temperature: 1

    • Max Tokens: 0

    • Messages:

      • System: [długa wiadomość z instrukcjami dotyczącymi generowania podsumowania dziennego]

      • User: TASKS: '''{{196.text}}'''

  • ID 227: "Send Email" Typ: Email - Send Email Pola:

    • To: tw**@gmail.com

    • Subject: 🧑‍💻 Tasks for you Today - Summary

    • Content Type: HTML

    • HTML Content: {{226.choices[].message.content}}

Struktura Danych JSON

W scenariuszu nr 1: moduły 48, 91 i 98 potrzebują zdefiniowania następującej struktury danych, by móc stworzyć JSONa w odpowiednim formacie:

Nazwa: Task Manager ToDo Data 2

{
  "ID": "recWo0cpC3S5uv3rS",
  "Nazwa zadania": "Mycie okien",
  "Status": "W trakcie realizacji",
  "Przypisany do": null,
  "Komentarze": null,
  "Termin": "2024-10-23",
  "Priorytet": "Średni",
  "Utworzono": "2024-08-30T09:07:55.000Z",
  "Zadanie codzienne": "Nie",
  "Źródło zadania": "Dom",
  "Priorytet dochodu (1-5)": 1,
  "Poziom satysfakcji (1-5)": 1,
  "Poziom trudności (1-5)": 1,
  "Zadanie nadrzędne": null
}

W scenariuszu nr 4: moduły 192 i 194 potrzebują zdefiniowania następującej struktury danych, by móc stworzyć JSONa w odpowiednim formacie:

Nazwa: Achievements Data JSON  
 
{
  "Character Name": "xxx yyy",
  "Achievements Processed": "No",
  "Reward": "-",
  "Current Level": 1,
  "XP of Next Level": 15,
  "Previous Level": 2,
  "Current XP": 13,
  "Status": "Previous",
  "Last Modified": "2024-09-14T17:01:45.000Z",
  "ID": "recJ7gWlsAcyBm0Xu"
}

Powyższe struktury JSONa należy stworzyć Dodając Strukturę [1], następnie nazwać ją odpowiednio[2] i wygenerować klikając w Generate[3] i wklejając powyzszego JSONa {…} [4].

Scenariusze (do pobrania)

Poniżej znajduje się przycisk za pomocą którego można ściągnąć scenariusze Organizera. Pokaże się on po zalogowaniu.

Subscribe to keep reading

This content is free, but you must be subscribed to AI Fresh Automate & Innovate to continue reading.

Already a subscriber?Sign in.Not now

Reply

or to participate.